piątek, 26 kwietnia, 2024
Strona głównaUsługiJak wybrać biuro rachunkowe?

Jak wybrać biuro rachunkowe?

Coraz więcej osób decyduje się na otwarcie własnej działalności gospodarczej. Powody tego mogą być różne, począwszy od zmęczenia pracą na etacie, poprzez chęć rozwijania własnych pasji przy jednoczesnym czerpaniu z tego profitów, skończywszy na dobrej znajomości potrzeb lokalnego rynku i chęci sprostania oczekiwaniom lokalnej ludności. Otwarcie własnej firmy wiąże się z koniecznością dopełnienia szeregu formalności. Nie wszyscy początkujący przedsiębiorcy czują się na siłach, by sprostać temu zadaniu, a i osoby doświadczone niejednokrotnie potrzebują fachowego wsparcia księgowych. Dlatego też tak ważne jest, by wybrać dobre biuro rachunkowe, które zapewni przedsiębiorcy poczucie bezpieczeństwa.

Wybór biura rachunkowego – od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od rozpoznania własnych potrzeb. Najpierw powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, czego oczekujemy od biura rachunkowego, czy chodzi jedynie o usługi księgowe, czy też np. sprawy kadrowo-płacowe, wykonywania prognoz finansowych itd. Istotne będzie również, czy zależy nam na częstych spotkaniach z księgowym, czy też wolelibyśmy kontakt telefoniczny, e-mailowy i spotkania online. Czy księgowy ma być dostępny w godzinach pracy firmy, czy też chcemy mieć możliwość skonsultowania pilnej sprawy również w godzinach wieczornych? Nie bez znaczenia będzie również to, czy zależy nam na doraźnej pomocy księgowego czy stałej obsłudze księgowej i ile jesteśmy w stanie zapłacić za profesjonalne usługi księgowe. Dopiero, gdy znamy odpowiedzi na te pytania, możemy wyszukać dobre biuro rachunkowe.

Jak wybrać biuro rachunkowe?

Jeśli udało się wyszukać w okolicy kilka biur rachunkowych, które mogłyby spełnić nasze oczekiwania, należy je porównać i wybrać najlepsze z nich. W pierwszej kolejności na pewno warto sprawdzić podstawowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje. W świetle przepisów biuro rachunkowe może prowadzić właściwie każdy, dlatego jeśli zależy nam na profesjonalnej księgowości, powinniśmy zapytać o certyfikaty, zezwolenia oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Jeśli chodzi o wspomniane ubezpieczenie, dobrze jeśli poza ogólną polisą, ubezpieczenie posiadają poszczególni pracownicy biura. Warto również zapytać o zakres ubezpieczenia, czy obejmuje on takie działania jak rozliczanie ZUS-u, Księgi Przychodów i Rozchodów czy też ubezpieczenie utraty dokumentacji.

Biuro rachunkowe – doświadczenie i pozycja na rynku

Szczegółowe informacje na temat zakresu usług czy wysokości opłat są bardzo istotne, ale nie należy zapominać o innej ważnej kwestii, a mianowicie doświadczeniu pracowników i pozycji, jaką biuro rachunkowe zajmuje na rynku. Podjęcie ostatecznej decyzji o wyborze biura rachunkowego powinno odbyć się po poznaniu opinii zamieszczonych w sieci, jak i tych, przekazanych przez znajomych. Pamiętajmy jednak, że to, co napisano w Internecie, nie zawsze odpowiada rzeczywistości. Natomiast informacje na temat tego, ile lat biuro funkcjonuje na rynku i z jakimi firmami miało okazję dotychczas współpracować, mogą okazać się bardzo pomocne.

POWIĄZANE ARTYKUŁY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Musisz wpisać komentarz!
Wpisz swoją nazwę

- Advertisment -
Google search engine

Popularne

Recent Comments