środa, 7 grudnia, 2022
Strona głównaDom i OgródJak uzyskać pozwolenie na budowę?

Jak uzyskać pozwolenie na budowę?

Budowa domu, dużego garażu czy lokalu usługowego wiąże się nie tylko z wysokimi kosztami, ale również z koniecznością dopełnienia szeregu formalności. Konieczne jest m.in. wykonanie planu budowlanego i uzyskanie wszelkich zezwoleń. Sprawa jest prostsza w przypadku małych budynków – wystarczy zgłosić chęć wykonania takiej budowli. Natomiast chcąc postawić większy budynek, należy uzyskać pozwolenie na budowę. Jak to zrobić?

Kto wydaje pozwolenie na budowę?

Szczegółowych informacji na temat tego, kto wydaje pozwolenie na budowę i w jaki sposób należy ubiegać się o wydanie takiego dokumentu, dostarczają przepisy prawa budowlanego. To tam przeczytamy, kiedy pozwolenie na budowę jest obowiązkowe, a kiedy wystarczy zgłosić zamiar wykonania budowli. Okazuje się, że wiele zależy tutaj od rozmiaru budynku, jak również od tego, czy mówimy o zabudowie miejskiej, czy wiejskiej.

Jeśli przepisy mówią, że dom, garaż, budynek gospodarczy albo lokal usługowy o danej powierzchni mogą powstać wyłącznie na podstawie pozwolenia na budowę, nie pozostaje nic innego, jak o takie pozwolenie się ubiegać. Organami uprawnionymi do wydania pozwolenia na budowę są między innymi starosta oraz wojewoda.

Kancelaria prawna Łódź – pomoc w uzyskaniu pozwolenia na budowę

Osoby, które planują budowę domu, czy innego prywatnego obiektu, zwykle same radzą sobie z wszystkimi formalnościami. Inaczej wygląda to w sytuacji, gdy chcemy wybudować kilka budynków wielorodzinnych, pokaźnych rozmiarów zakład przemysłowy, magazyn, galerię handlowo-usługową czy inny duży obiekt. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy kancelarii prawnej, w której ofercie znajduje się obsługa prawna w prawie administracyjnym. Prawo administracyjne reguluje stosunki prawne, jakie powstaję pomiędzy różnymi podmiotami a organami administracji państwowej i samorządowej. Zatem proces uzyskiwania pozwolenia na budowę (wydawanego przez starostę lub wojewodę) również wchodzi w jego zakres. Wpisując w wyszukiwarkę frazę kancelaria prawo administracyjne Łódź, z pewnością szybko znajdziemy prawników, którzy pomogą pozyskać pozwolenie na budowę.

Prawo administracyjne Łódź a pozwolenie na budowę

Prawo administracyjne zawiera m.in. normy określające tryb postępowania organów wydających decyzje administracyjne, w tym pozwolenia na budowę. Aby takie pozwolenie mogło zostać wydane, do starosty lub wojewody musi trafić szereg dokumentów, na czele z projektem budowalnym. Taki projekt powinien zawierać wszystkie budowane elementy oraz ich podstawowe obliczenia i rysunki. Podsumowując, do urzędu powinny trafić: po trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego, wszelkie dodatkowe uzgodnienia i opinie poparte na piśmie, oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Oprócz tego należy przedstawić zaświadczenia projektantów o wpisie na listę aktualnych członków izb samorządów zawodowych, potwierdzenie uiszczenia opłat (liczone są od powierzchni i przeznaczenia obiektu) oraz oświadczenie projektanta o zgodności projektu z obowiązującymi przepisami.

POWIĄZANE ARTYKUŁY
- Advertisment -
Google search engine

Popularne

Recent Comments