Na czym polega trening siłowy?

Treningi pod okiem trenera personalnego, podobnie jak catering dietetyczny, swoją popularność w dużej mierze zawdzięczają celebrytom, którzy chwalą się w sieci swoim życiem osobistym, tym, co jedzą w ciągu dnia i jak dbają o formę. To dzięki nim większość osób posiada przynajmniej powierzchowną wiedzę, kim jest trener personalny. Niestety jednocześnie wiele osób utożsamia treningi personalne z treningami siłowymi, a przecież to nie są pojęcia tożsame. Trening siłowy może odbywać się w ramach treningu personalnego, ale nie każdy trening personalny jest treningiem siłowym.

Trening siłowy a inne rodzaje treningów

Osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z siłownią, zwykle nie wiedzą, od czego powinny zacząć, jakie ćwiczenia wykonywać, by osiągnąć zamierzony efekt, zredukować tkankę tłuszczową, wysmuklić sylwetkę, wzmocnić ciało czy rozbudować mięśnie. Najlepiej, jeśli badaniem ich potrzeb i możliwości zajmie się profesjonalny trener personalny, który po przeprowadzeniu wywiadu z klientem i ocenie jego kondycji, przystąpi do przygotowania planu treningowego.

Plan treningowy może uwzględniać różne rodzaje treningów, w tym trening aerobowy, trening obwodowy i właśnie trening siłowy. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie rozplanowanie ćwiczeń, tak by realizacja planu treningowego mogła przynieść jak najlepsze efekty w możliwie najkrótszym czasie. Jeżeli osoba ćwicząca chce przede wszystkim wzmocnić i wyrzeźbić ciało, największy nacisk powinna położyć na trening siłowy.

Czym jest trening siłowy?

Trening siłowy stopniowo obciąża układ mięśniowy, a co za tym idzie – pozwala na rozbudowę i zwiększenie siły mięśni. Prawdą jest, że wiele osób kojarzy taki trening z płcią męską i pokaźnymi mięśniami, ale efekty pracy nad sylwetką wcale nie muszą być aż tak spektakularne. Wbrew pozorom wiele osób korzystających z treningu siłowego pod okiem profesjonalnego trenera podkreśla, że chce wyglądać dobrze, ale nadal dość naturalnie. Trening siłowy jest opcją dla każdego, pod warunkiem właściwego doboru ćwiczeń i prawidłowej techniki ich wykonywania.

Treningi siłowe mogą być bardzo intensywne, choć nie mają nic wspólnego z męczącym bieganiem na długie dystanse, wielokilometrową jazdą na rowerze czy wielokrotnym pokonywaniem długości basenu. Trening siłowy odbywa się w jednym miejscu, z wykorzystaniem sprzętu na sali treningowej. Oczywiście po przygotowaniu odpowiedniego planu treningowego, można wykonywać go również w domu.

Prawidłowe przygotowanie do treningów siłowych

Treningi siłowe można wykonywać we własnym zakresie, o ile dysponuje się stosowną wiedzą i doświadczeniem, w przeciwnym razie o efekty treningów będzie trudno, a niepoprawne wykonywanie ćwiczeń może zakończyć się urazem. Dlatego przygotowania do treningów siłowych powinny odbywać się we współpracy z trenerem personalnym, który przygotowując plan treningowy, weźmie pod uwagę wiek, kondycję, sprawność fizyczną, urazy, ewentualne choroby. Właściwie przygotowany trening siłowy będzie efektywny i bezpieczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *