Bezpieczny hotel w dobie koronawirusa

Epidemia koronawirusa sprawiła, że wiele osób musiało zrezygnować z zagranicznych wyjazdów wakacyjnych, bądź dokonać zmiany terminu na późniejszy. Nawet jeśli chęci na wyjazd były, to zamknięte granice skutecznie uniemożliwiały realizację planów. W tej chwili granice pozostają otwarte, a branża turystyczna odbija się od dna. Mimo to wielu Polaków decyduje się na spędzenie wakacji w kraju, uznając to za opcję najbezpieczniejszą. Ale czy hotel w dobie koronawirusa może być bezpieczny? W jaki sposób dba się o utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa?

Kameralne obiekty noclegowe czy duże hotele?

W związku z tym, że zagrożenie koronawirusem nadal jest wysokie, zaleca się unikanie dużych skupisk ludzi i zachowywanie społecznego dystansu. Dlatego też wiele osób rezygnuje z pobytu w okazałych, zatłoczonych hotelach i decyduje się na rezerwację noclegu w bardziej kameralnym obiekcie. Niewielkie pensjonaty i kwatery prywatne cieszą się dużą popularnością, bo nie ma ryzyka ciągłego spotykania się z innymi gośćmi obiektu. Podobnego efektu możemy spodziewać się w apartamentach, które przypominają klasyczne mieszkania, odseparowane od pozostałych pomieszczeń budynku. Bezpieczny hotel w czasie pandemii to właśnie taki, który nie wymaga, by goście przy każdej okazji spotykali się w częściach wspólnych budynku.

Dlaczego warto wybrać apartamenty hotelowe?

Apartamenty mają tę przewagę nad innymi obiektami, że oprócz izolacji i intymnej atmosfery, zapewniają dużą przestrzeń i niezwykle komfortowe warunki do wypoczynku. Składają się z kilku pomieszczeń, a w tym dobrze wyposażonej kuchni lub przynajmniej aneksu kuchennego. To z kolei sprawia, że goście przebywający w apartamentach nie muszą korzystać z hotelowej restauracji, ani stołować się na mieście. Mają warunki do tego, by samodzielnie przygotować posiłki, nie narażając siebie i swoich bliskich na kontakt z osobami przybyłymi z różnych stron Polski.

Bezpieczny hotel dla gości i personelu

Obiekt noclegowy, który chce poprawnie funkcjonować w czasie pandemii, musi przestrzegać zaleceń rządzących. Nie chodzi jedynie o to, że za łamanie przepisów mogą posypać się kary, ale również o to, że nieprzestrzeganie zaleceń mogłoby doprowadzić do wystąpienia przypadków zakażenia, a co za tym idzie – zarządzenia kwarantanny dla gości i personelu, zamknięcia obiektu, ponoszenia strat wizerunkowych i finansowych.

Bezpieczny hotel to zatem taki, który pracuje w zaostrzonym reżimie sanitarnym. Personel został przeszkolony do pracy w nowych warunkach, przestrzega zaleceń, stosuje środki ochrony osobistej, informuje klientów o konieczności stosowania takowych w przestrzeniach wspólnych obiektu i konieczności dezynfekowania rąk. Bezpieczny hotel to taki, który udostępnia swoim gościom dozowniki ze środkiem do odkażania rąk, dokładnie sprząta i dezynfekuje miejsca wspólne dla wszystkich gości (recepcja, lobby, restauracja), ze szczególnym uwzględnieniem powierzchni dotykowych, takich jak przyciski windy, włączniki świateł, klamki, balustrady schodowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *